و نیز پی بردن به کششهای قیمتی تابع تقاضای حمل با راه آهن و تأثیر آن در انتخاب بهترین شیوه جهت سودآوری بیشتر و یا بکار بردن سیاست تبعیض قیمت و دیگر سیاستها، اهمیت و ضرورت تحقیق بیش از پیش روشن می گردد. راه آهن جمهوری اسلامی ایران، از یک طرف دارای امکانات و تجهیزات وسیعی بوده و از طرف دیگر می تواند نقش اساسی در رشد و توسعه اقتصادی ایران داشته باشد.
4-1- اهداف تحقیق
1-4-1- اهداف اصلی
ارائه ساختار نرخ تعرفه بار و مسافر در راه آهن ایران
2-4-1- اهداف فرعی
1- شناسایی عوامل موثر بر تقاضای بار و مسافر در راه آهن ایران
2- شناسایی عوامل موثر بر تعیین نرخ تعرفه باری و مسافری در راه آهن ایران
5-1- فرضیات تحقیق
فرضیه 1: قیمت نرخ دسترسی(بلیط) بر میزان تقاضای مسافر راه آهن موثر است.
فرضیه 2: قیمت شیوه های دیگر حمل و نقل بر میزان تقاضای مسافر راه آهن موثر است.
فرضیه 3: سرعت حرکت قطار بر میزان تقاضای مسافر راه آهن موثر است.
فرضیه 4: مسافت سفر بر میزان تقاضای مسافر راه آهن موثر است.
فرضیه5: کیفیت خدمات بر میزان تقاضای مسافر راه آهن موثر است.
فرضیه 6 : قیمت شیوه های دیگر حمل و نقل بر میزان تقاضای باردر راه آهن موثر است.
فرضیه 7 : مسافت سفر بر میزان تقاضای بار در راه آهن موثر است.
فرضیه 8 : سرعت متوسط قطار بر میزان تقاضای بار در راه آهن موثر است.
فرضیه 9 : قیمت حمل بار بر میزان تقاضای بار در راه آهن موثر است.
فرضیه 10 : میزان تخفیف با توجه به افزایش بار بر میزان تقاضای بار در راه آهن موثر است.
فرضیه 11 : آگاهی صاحبان کالا از قوانین و شیوه حمل بر میزان تقاضای بار در راه آهن موثر است.
فرضیه 12 : نوع قطارهای مسافری در تعیین نرخ تعرفه مسافری در راه آهن موثر است.
فرضیه 13 : زمان تقاضا در تعیین نرخ تعرفه مسافری در راه آهن موثر است.
فرضیه 14 : نوع مسیر (شیب و فراز) در تعیین نرخ تعرفه مسافری در راه آهن موثر است.
فرضیه 15 : ارائه خدمات و سرویس های جانبی در تعیین نرخ تعرفه مسافری در راه آهن موثر است.
فرضیه 16 : نوع محموله در تعیین نرخ تعرفه باری در راه آهن موثر است.
فرضیه 17 : نوع واگن های باری در تعیین نرخ تعرفه باری در راه آهن موثر است.
فرضیه 18 : زمان تقاضای سفر در تعیین نرخ تعرفه باری در راه آهن موثر است.
فرضیه 19 : حمل کالاهای خطرناک در افزایش میزان نرخ تعرفه باری در راه آهن موثر است.
فرضیه 20 : حمل کالاهای ترافیکی در افزایش میزان نرخ تعرفه باری در راه آهن موثر است.
فرضیه 21 : نوع مسیر(شیب و فراز) بر میزان نرخ تعرفه باری در راه آهن موثر است.
فرضیه 22 : میزان تخفیف بر میزان نرخ تعرفه باری در راه آهن موثر است.
6-1- روش گردآوری اطلاعات
روش گردآوری اطلاعات در این پروژه، مطالعات نظری برای پایه گذاری مدل، از نوع کتابخانه ای ، پرسش و استفاده از نظر خبرگان و استفاده از کتب، مقالات، طرحهای انجام شده مرتبط و سایر منابع موجود در زمینه مورد بحث است.
فرم در حال بارگذاری ...