وبلاگ

توضیح وبلاگ من

ارزیابی تامین‌کنندگان شرکت صنایع فولاد مازندران با استفاده ازتکنیک‌های MADM

 
تاریخ: 28-11-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

مساله انتخاب تامین‌كننده از شاخص‌های متعددی تشكیل شده است كه هر كدام از این شاخص‌ها ممكن است به زیر شاخص‌هایی تقسیم شوند. هر كدام از این شاخص‌ها و زیر شاخص‌ها، به تنهایی وزن و تاثیر خود را در فرایند انتخاب تامین‌كننده دارند. در مسائل واقعی و در یك سیستم انتخاب تامین‌كننده، ممكن است اجزای آن متاثر از یكدیگر بوده و دارای اثر متقابل باشند]69[. در پژوهش‌های گذشته كه با تصمیم‌گیری چند شاخصه و روش‌های دیگر انجام شده است، شاخص‌های گزینش عمدتا از یكدیگر مستقل فرض شده‌اند و تاثیر آن‌ها بر

پایان نامه های دانشگاهی

 یكدیگر و بر فرایند انتخاب كمتر مورد توجه قرار گرفته شده است. در حالی كه اغلب شاخص‌ها از یكدیگر مستقل نمی‌باشند و اثر تركیبی كه بر یكدیگر و در نتیجه بر كل فرایند ارزیابی می‌گذارند باید مد نظر قرار گیرد]78[.

 

1-3: اهمیت و ضرورت پژوهش

 

امروزه مدیریت زنجیره تامین بعنوان یك عنصر بسیار حیاتی و تاثیر گذار در استراتژی‌های سازمان‌ها است و یكی از موثرترین راه‌ها برای ایجاد ارزش برای مشتریان می‌باشد. ساختار زنجیره تامین متشكل از تامین‌كنندگان بالقوه، تولید‌كنندگان، توزیع‌كنندگان، خرده‌فروشان، مشتری و… می‌باشد و تامین‌كنندگان به عنوان یكی از اعضای با اهمیت زنجیره تامین نقش بسیار اساسی را در دست یابی به اهداف یك زنجیره تامین ایفا می‌كنند]9[. انتخاب یك تامین كننده مناسب می‌تواند سبب افزایش ارزش ایجاد شده در یك زنجیره تامین گردد كه منفعت آن به تمامی اجزای دخیل در زنجیره تامین خواهد رسید.

 

در نتیجه ارزیابی و انتخاب تامین‌كنندگان مناسب و پیوندهای استراتژیك با آنها جز انكارناپذیری از یك زنجیره تامین می‌باشد كه می‌تواند سبب بهبود عملكرد در بسیاری از موارد شامل: كاستن از هزینه‌ها توسط حذف ضایعات، بهبود مستمر كیفیت به منظور دستیابی به نرخ عیوب صفر، بهبود قابلیت انعطاف به منظور ارضای نیازهای مشتریان نهایی، كاهش زمان تاخیر در مراحل مختلف زنجیره تامین و… شود]12[.


فرم در حال بارگذاری ...

« ارزیابی تاثیر بازاریابی آموزشی بر توانمند سازی کارکنان فروش خدماتارزیابی فاکتورهای تاثیرگذار بر استفاده بهینه از فن آوری اطلاعات در صنعت بیمه سلامت در استان گیلان »
 
مداحی های محرم