وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی عوامل موثر بر ایجاد وفاداری اعضاء در کتابخانه های عمومی شهرستان ابهر

 
تاریخ: 28-11-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

تغییرات در تقاضای بازار و شدت رقابت پذیری منجر به تغییر از بازاریابی به بازاریابی رابطه گردیده است. برخی از صاحب نظران، رشته بازار یابی را « هنر یافتن و نگهداری مشتریان سود آور »تعریف کرده اند . اما می توان این تعریف را گسترش داد و آن را به این صورت عنوان کرد :« بازاریابی ، دانش و هنر یافتن ، نگهداری و رشد دادن مشتریان سود آور است ( کاتلر، 1385 ).

 

نگهداری و رشد دادن اعضائ در کتابخانه های عمومی منجر به افزایش سطح مطالعه و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه می گردد .

 

پایان نامه های دانشگاهی

 

 

امروزه موضوع « حفظ و تقویت وفاداری مشتریان » برای شرکت هایی که دغدغه حفظ و توسعه جایگاه رقابتی خویش را در بازار دارند، به عنوان یک چالش استراتژیک مطرح بوده و هزینه های بسیاری را نیز برای درک و شناخت این مفهوم و دست یابی به راهکارهای کاربردی برای تقویت آن صرف می نمایند، چرا که با شدت گرفتن رقابت و نزدیک شدن سطح کمی و کیفی خدماتی که در حوزه انتخابی مشتریان قرار دارد، ارائه خدماتی که بتواند مورد توجه مشتریان قرار گرفته و آنها را مشتری دائم خدمات سازمان نماید، امری حیاتی و ضروری تلقی می گردد. در عصر شفافیت اینترنتی و انتخاب جهانی، سازمانها دیگر نمی توانند پشت سیاستها و قیمتها یشان پنهان شوند. مشتریان آن قدر هوشمند هستند که بدانند حق انتخاب دارند و اگر از خدمات ارائه شده ی سازمان تجربه ی بدی داشته باشند از این حق استفاده می کنند و به سوی رقبا می روند. به همین دلیل است که اهرمهای قدرت از سازمان به مشتریان منتقل گردیده اند.

 

بنابراین مهمترین چالش های تجاری و تکنولوژیک امروز عبارتند از:

 

 

    • کسب و حفظ مشتری

 

    • وفاداری مشتری

 

  • افزایش دادن سود آوری مشتری(محمدی، 1382)


فرم در حال بارگذاری ...

« پذیرش تجارت الکترونیک در شرکت های منتخب صادر کننده استان سمنان‌ بررسی تاثیر حاکمیت شرکتی (CG) بر ارزش افزوده اقتصادی (EVA) »
 
مداحی های محرم