وبلاگ

توضیح وبلاگ من

تاثیر تمركز و رسمیتساختار سازمانی در تامینبموقع كالا در شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب

 
تاریخ: 28-11-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

به زبان انگلیسی    160
عنوان به زبان انگلیسی    161

 

 

 

چكیده:

 

اهمیت صنعت نفت خصوصاً  نقش حساس و تعیین كننده آن در نظام اقتصادی كشور بر كسی پوشیده نیست. در این راستا جلوگیری از ركود یا وقفه در عملیات روزمره، نگهداری موثر و ایمن دستگاه­ها ، تجهیزات واحدها ، همچنین، انجام پروژه ها و برنامه­های از قبل پیش­بینی شده، لزوم تهیه و تأمین به موقع كالای مورد نیاز را در موقعیت­ها و ابعاد مختلف اجتناب ناپذیر است.

عکس مرتبط با اقتصاد

در این پژوهش محقق سعی برآن دارد  به بررسی متغیرهای ساختار سازمانی(رسمیت و تمركز)  با تأمین به موقع كالا درمدیریت تداركات

پروژه دانشگاهی

 و امور كالای شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب پرداخته تا از نتایج حاصله جهت نیل به اهداف سازمانی استفاده گردد.

 

این پژوهش از لحاظ هدف، كاربردی و از نظر روش، توصیفی و از نظر مكان از نوع پژوهش‌های كتابخانه‌ای و میدانی می‌باشد و از پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی (رسمیت و تمركز) كه تا اندازه­ای بومی سازی شده و روایی و پایایی آن با ضریب آلفای كرونباخ 82/. درصد نیز تأیید شده ، وبه علت نزدیکی جامعه آماری با نمونه آماری از تعداد 120 نفر پاسخ دهنده استفاده شده است. پرسشنامه­ها بطور كامل دریافت و داده ها پس از تجزیه وتحلیل آماری با استفاده ازنرم افزارSPSS و آزمون دو طرفه Tو ضریب همبستگی پیرسون مشخص شد، كه بین “تمركز و رسمیت” (متغیرهای مستقل) در حد موجود در سازمان (رسمیت متعارف سازمان های دولتی وبزرگ وتراكم كم تمركز) با تأمین به موقع كالا (متغیر وابسته) رابطه معنی­دار و همبستگی مثبت وجود دارد. این یافنه ها  بدین معناست كه تراكم كم تمركز ورسمیت متعارف باعث ارتقاء وبهبودی در روند تأمین کالا می گردد.. قلمرو مكانی این پژوهش در محدوده فیزیكی مدیریت تدارکات و امور کالا شركت ملی مناطق نفتخیز و در سال  1391 انجام پذیرفته است.

 

 

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است


فرم در حال بارگذاری ...

« کلونینگ و بیان ژن آنزیم ال-آسپاراژیناز باکتری E.coli جهش یافته و مقایسه خواص این آنزیم با نوع native آنبررسی ابعاد ارزش ویژه نام و نشان تجاری و تاثیر آن بر تمایل مشتریان به پذیرش خدمات بیمه ای »
 
مداحی های محرم