وبلاگ

توضیح وبلاگ من

طراحی الگوی ارزش پیشنهادی کارفرما از دیدگاه نخبگان دانشجویی

 
تاریخ: 29-11-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

در واقع در این پژوهش برای ارزش پیشنهادی کارفرما مدلی طراحی شد. کوشش این پژوهش کمک به سازمان‌ها در ارائه ارزش پیشنهادی مناسب‌تر بود. به این صورت که ویژگی‌های مطلوب در ارزش پیشنهادی کارفرما از دید کارکنان بالقوه شناسایی می‌شود. سازمان‌ها به عنوان کارفرما می‌توانند شرایط کاری خود را با توجه به این ویژگی‌های مطلوب شناسایی شده مطالعه و درک کنند و از این طریق ارزش پیشنهادی خود را تعریف کنند. سازمان‌ها با روش‌های بازاریابی، ارزش پیشنهادی را به کارکنان بالقوه عرضه می‌کنند. در این پژوهش روش‌های مطلوب از نظر نخبگان دانشجویی که مایل‌اند بدان طریق با سازمان آشنا شوند شناسایی گشت. روش‌های مطلوب می‌تواند یک یا چند از این موارد باشد: استفاده سازمان‌ها از اینترنت برای معرفی خود، تبلیغات سازمان‌ها در صدا و سیما، تبلیغات در روزنامه‌ها و مجلات،و توصیه دوستان و آشنایان. همچنین سعی بر طبقه‌بندی کارکنان بالقوه(نخبگان دانشجویی) در بیان ویژگی‌های مطلوب از کارفرما، با توجه به متغیرهای رشته‌ی تحصیلی، وضعیت تأهل، میزان درآمد خود و میزان درآمد خانواده گردید.

 

بطور خلاصه این پژوهش سعی نمود به سازمان‌ها(کارفرما) در ارائه ارزش پیشنهادی مناسب‌تر کمک کند با این هدف که سازمان‌ها(به عنوان کارفرما) بتوانند ارزش پیشنهادی خود را مناسب‌تر تهیه کنند. در این پژوهش کارکنان بالقوه شامل نخبگان دانشجویی بودند. روش‌های مطلوبی که نخبگان دانشجویی مطابق آن مایل به آشنا شدن با سازمان هستند شناسایی گردید. همچنین بر تعیین تفاوت‌های احتمالی میان نخبگان دانشجویی در ویژگی‌های رشته‌ی تحصیلی، وضعیت تأهل، میزان درآمد خانواده، و سن کوشش شد. در پایان نیز توصیه‌های سیاسی برای مدیران سازمان‌ها، محدودیت‌های تحقیق، پیشنهادات برای تحقیقات آتی و پیشنهادات برای سیاست‌گذاری‌های کلان ارائه گردید.

 

[1] Oxford English Dictionary

 

[2] Employer

 

[3] American Marketing Association

 

پایان نامه های دانشگاهی

 

 

[4] Brand

 

[5] از این جمله به عنوان توصیف برند کارفرما در ادبیات این حوزه بسیار استفاده شده است(A Great Place to Work)

 

[6] Grunewalder

 

[7] Moroko and Uncles

 

[8] Davies

 

[9] Barrow and Mosley

 

[10] Kapoor

 

[11] Universum. from http://www.universumglobal.com

 

[12] Ployhart

 

[13] Berthon

 

[14] Scullion and Collings

 

[15] Collins. from http://www.eandt.theiet.org

 

[16] Bakanauskiene

 

[17] Kapoor

 

[18] Tuzuner and Yuksel

 

[19] Roy

 

[20] Barrow and Mosley

 

[21] Wilcock

 

[22] Bakanauskiene

 

[23] Ambler and Barrow

 

[24] Employer Value Proposition


فرم در حال بارگذاری ...

« نقش سرمایه های فکری در تسهیل مدیریت دانش در سازمان فنی و حرفه ایطبقه بندی مشتریان بر اساس تکنیک شاخص مروجین با رویکرد فازی »
 
مداحی های محرم