وبلاگ

توضیح وبلاگ من

طراحی مرکز دوستدار کودک شیراز

 
تاریخ: 29-11-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

…………………………………………………………………………………………………… 236

 

6-13-هشت گام یا مرحله مشورت با کودکان…………………………………………………………….. 237

 

6-14-ارائه راهکارهای طراحی فضاهای دوستدار کودک…………………………………………… 240

 

6-14-1-زیست محیطی……………………………………………………………………………………….. 240

 

6-14-1-1-عدم وجود آلاینده ها در محیط………………………………………………………………….. 240

 

6-14-1-2-دسترسی به فضای سبز……………………………………………………………………………….. 241

 

6-14-1-3-دسترسی به خدمات اولیه ………………………………………………………………………… 241

 

6-14-1-4-دسترسی به محیط های تفریحی و فعالیتی…………………………………………………. 241

 

6-14-1-5-كیفیت فضاهای عمومی…………………………………………………………………………….. 241

 

6-14-1-6-محیط پایدار……………………………………………………………………………………………… 241

 

6-14-1-7-حضور و ارتباط با آب………………………………………………………………………………… 242

 

6-14-1-8-امكان بازی با شن…………………………………………………………………………………… 242

 

6-14-1-9-آسایش اقلیمی…………………………………………………………………………………………… 242

 

6-14-2-كالبدی……………………………………………………………………………………………………. 242

 

عنوان                                                                                                       صفحه

 

6-14-2-1-امنیت………………………………………………………………………………………………………… 242

 

6-14-2-2-تنوع……………………………………………………………………………………………………. 243

 

6-14-2-3-جامع، یكپارچه …………………………………………………………………………………… 244

 

6-14-2-4-تشویق به مشاركت………………………………………………………………………………… 245

 

6-14-2-5-توجه به كودكان با نیازهای ویژه………………………………………………………….. 246

 

6-14-2-6-آزادی حركت…………………………………………………………………………………………… 246

 

6-14-2-7-تصرف (مالیكت و فردیت)……………………………………………………………………….. 246

 

6-14-2-8-دسترسی به منابع اطلاعاتی………………………………………………………………………. 246

 

6-14-2-9-انعطاف پذیری…………………………………………………………………………………………. 246

 

6-14-2-10-اداره و كنترل مناسب…………………………………………………………………………… 246

 

6-14-2-11-پویایی…………………………………………………………………………………………….. 246

 

6-14-2-12-ایجاد حس خوش آمدگویی………………………………………………………………. 247

 

6-14-2-13-جدابیت و تازگی………………………………………………………………………………….. 248

 

6-14-2-14-محافظت در مقابل عوامل طبیعی …………………………………………………………. 248

 

6-14-2-15-نظم در فضا……………………………………………………………………………………… 249

 

6-14-2-16-خوانایی…………………………………………………………………………………………………… 249

 

6-14-2-17-توجه به ابعاد بدن كودك در استفاده در فضا و تجهیزات………………………………….. 250

 

6-14-2-18-نفوذپذیری……………………………………………………………………………………… 250

 

6-14-2-19-صورت های مطلوب معمارانه……………………………………………………………………… 250

 

6-14-3-اقتصادی – اجتماعی…………………………………………………………………………………… 254

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

6-14-3-1-اقتصادی…………………………………………………………………………………………….. 254

عکس مرتبط با اقتصاد

6-14-3-1-1-عدم تبعیض و فراگیر بودن امكانات ……………………………………………………… 254

 

6-14-3-1-2-دسترسی به منابع اقتصادی……………………………………………………………………… 255

 

6-14-3-1-3-حداقل هزینه‌ی در استفاده از فضا…………………………………………………………. 255

 

6-14-3-1-4-در نظر گرفتن منافع كودك در پرداخت هزینه………………………………………………… 255

 

6-14-3-2-اجتماعی……………………………………………………………………………………………… 255

 

6-14-3-2-1-توجه به نیازهای بومی…………………………………………………………………… 255

 

6-14-3-2-2-مشاركت جمعی…………………………………………………………………………………. 255

 

پروژه دانشگاهی

 

 

6-14-3-2-3-فراگیر كردن آموزش………………………………………………………………………. 256

 

6-14-3-2-4-انسجام اجتماعی………………………………………………………………………………. 256

 

عنوان                                                                                                       صفحه

 

6-14-3-2-5-دید اجتماعی………………………………………………………………………….. 256

 

6-14-3-2-6-طراحی فضا بر روی ساختارهای موجود جامعه و طبق ظرفیت موجود………….. 256

 

6-14-3-2-7-امكان ایجاد فرصت هایی جهت حق مشاركت و آزادی مدنی…………………………. 256

 

6-14-3-2-8-سازگاری با زمینه های مختلف …………………………………………………………. 257

 

6-14-4-عملكردی……………………………………………………………………………………………… 257

 

6-14-4-1-كودك محوری………………………………………………………………………………………. 257

 

6-14-4-2-ایجاد حس اعتماد، انصاف و عدالت……………………………………………………… 257

 

6-14-4-3-مشاركت كودك در تمام مراحل……………………………………………………….. 257

 

6-14-4-4-ایجاد حس تعلق………………………………………………………………………………….. 257

 

6-14-4-5-ایجاد حس احترام و ارزش………………………………………………………………. 258

 

6-14-4-6-احساس مثبت از خود……………………………………………………………………………… 258

 

6-14-4-7-فعالیت………………………………………………………………………………………………….. 258

 

6-14-4-8-ایجاد حس امید و شوق به زندگی………………………………………………………….. 258

 

6-14-4-9-هویت…………………………………………………………………………………………………….. 258

 

6-14-4-10-قدرت محلی و كنترل…………………………………………………………………………. 259

 

6-14-4-11-دسترسی مناسب………………………………………………………………………………….. 259

 

6-14-4-12- افزایش توانایی كودك برای انتخاب……………………………………………………….. 259

 

6-14-4-13-یادگیری و توسعه………………………………………………………………………………. 259

 

6-14-4-14-فراتر از استانداردها……………………………………………………………………….. 259

 

6-14-4-15-مهیج و حمایتی…………………………………………………………………………. 259

 

6-14-4-16-امکان بقا و پیشرفت کودک در محیط……………………………………………….. 259

 

فصل هفتم: مکان یابی و مطالعات بستر طراحی

 

بخش اول: مطالعات عوامل طبیعی و اقلیمی………………………………………………… 261

 

7-1-موقعیت جغرافیایی…………………………………………………………………………….. 261

 

7-1-1-استان فارس……………………………………………………………………………………….. 261

 

7-1-2-موقعیت شیراز……………………………………………………………………………………….. 262

 

7-1-3-بررسی اقلیمی شیراز………………………………………………………………………………. 263

 

7-1-3-1-دمای هوا……………………………………………………………………………………………… 263

 

7-1-3-2-رطوبت نسبی……………………………………………………………………………………. 263

 

عنوان                                                                                                       صفحه

 

7-1-3-3-بارندگی…………………………………………………………………………………………. 264

 

7-1-3-4-باد…………………………………………………………………………………………….. 265

 

7-1-3-5-تابش خورشید……………………………………………………………………………. 266

 

7-1-3-6-آسایش………………………………………………………………………………………… 266

 

7-1-3-6-1-آسایش در فضای داخلی…………………………………………………………………. 266

 

7-1-3-6-2-آسایش در فضای باز…………………………………………………………………….. 267

 

بخش دوم: مکان یابی طرح……………………………………………………………………………….. 268

 

7-2-معیارهای مکان یابی بر اساس موارد ذکر شده ………………………………………………. 268

 

7-3-معیارهای مکان یابی بر اساس راهنمای کاربردی سازمان یونیسف………………….. 269

 

7-4-معیارهای مکان یابی نهایی طرح مورد نظر………………………………………………………….. 270

 

7-5-سایت های پیشنهادی…………………………………………………………………………………. 271

 

7-6-مکان یابی بر اساس فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)…………………………………………….. 272

 

 فصل هشتم: برنامه ریزی و طراحی

 

8-1-برنامه فیزیکی………………………………………………………………………… 275

 

8-1-1-کودک (کودک و والدین)………………………………………………………………… 276

 

8-1-1-1-فضاهای بسته………………………………………………………………………….. 276

 

8-1-1-1-1-آموزشی………………………………………………………………………………………….. 276

 

8-1-1-1-2-خدمات آموزشی……………………………………………………………………… 276

 

8-1-1-1-3-عمومی…………………………………………………………………………………………… 277

 

8-1-1-2-فضاهای باز……………………………………………………………………………………. 277

 

8-1-2-بزرگسال (ارتباطات شهری)……………………………………………………………………… 278

 

8-1-2-1-آموزشی………………………………………………………………………………………………. 278

 

8-1-2-2-پژوهشی…………………………………………………………………………………………. 278

 

8-1-2-3-عمومی……………………………………………………………………………………………. 279

 

8-1-3-فضاهای مشارکتی (اجتماعات و اشتراکات)…………………………………………….. 279

 

8-1-3-1-اداری…………………………………………………………………………………………. 279

 

8-1-3-2-خدماتی……………………………………………………………………………………… 280

 

8-2-جمع کل متراژها…………………………………………………………………………………… 280

 

8-3-معرفی طرح…………………………………………………………………………………………….. 281

 

8-4-مدارک طرح        290


فرم در حال بارگذاری ...

« کلونینگ و بیان ژن آنزیم ال-آسپاراژیناز باکتریE. coliجهش یافته و مقایسۀ خواص این آنزیم با نوع native آنمطالعه ی باکتری های بی هوازی هالوفیل احیا کننده نیترات مولد بیوسورفکتانت از نفت … »
 
مداحی های محرم